Werken als intercedente

‘Wanneer je echt een band opbouwt en goed weet waar beide partijen naar op zoek zijn, kun je ook echt duurzame matches maken.’

Als kind wilde ze juf worden, want werken met kinderen leek haar geweldig. Ze besloot haar dromen na te jagen en werd uiteindelijk juf. Na een paar jaar was ze toe aan een nieuwe uitdaging en ontstond er een nieuw doel, net als toen ze besloot juf te worden. Ze koos voor een hele andere branche waarin het contact met mensen wat ze had niet wegviel en belandde in de uitzendbranche. Inmiddels is Maureen het aanspreekpunt voor al onze kandidaten, medewerkers en klanten en een energieke toevoeging aan ons gezellige team

Ik ben Maureen, 27 jaar oud en ik ben als intercedent bij Bruuk het aanspreekpunt voor alle medewerkers en klanten. In het gehele proces van nieuwe medewerkers plaatsen en de afwerking daarvan ben ik de contactpersoon. Ik bespreek nieuwe vacatures met klanten en zoek geschikte kandidaten die goed bij het bedrijf passen. Wanneer ik een leuke kandidaat heb gevonden voor de functie, zorg ik dat het sollicitatieproces goed verloopt en dat de klant en de kandidaat tevreden zijn. Andersom help ik ook sollicitanten die op zoek zijn naar een passende functie en regel ik alles voor de medewerker zodat hij/zij zorgeloos aan het werk kan. Ik sta voor de medewerker en de klant klaar voor alle vragen die zij hebben en help in elke situatie.

Waar haal jij voldoening uit in je werk als intercedente?

Ik vind het leuk dat het werk heel afwisselend is. Als elke dag hetzelfde zou zijn, zou ik mij snel vervelen. Gedurende de dag maak ik allerlei verschillende situaties mee, dit zorgt voor afwisseling en steeds voor nieuwe uitdagingen. Hiernaast vind ik het ook leuk dat ik allerlei verschillende mensen vanuit verschillende bedrijven spreek. Ieder bedrijf behoort weer tot een andere branche en daardoor heb ik telkens te maken met andere arbeidsvoorwaarden en andere cao’s. Ik moet scherp blijven met wie ik spreek en in welke branche zij actief zijn. Zelfs als ik de hele dag aan het bellen ben, wordt mijn werk daardoor nooit saai.'

Naast de afwisseling die ik fijn vind, is het onwijs leuk wanneer ik een medewerker geplaatst heb en we samen een ideale baan hebben gevonden. Ik haal er voldoening uit als ik van een medewerker hoor dat hij/zij helemaal op zijn/haar plek zit, ik word daar echt blij van!'

Wat vind je de grootste uitdaging in je werk als intercedente?

Ik vind het belangrijk om iedereen tevreden te houden, zowel in mijn privéleven als in mijn werk. Dit gaat meestal goed, maar soms kan het ook lastig zijn. Juist doordat ik te maken heb met verschillende klanten, medewerkers en kandidaten moet ik met meerdere wensen en behoeften rekening houden. Uiteraard kan ik niet altijd iedereen tevreden houden, ik vind het dan moeilijk dat ik af en toe ‘nee’ moet verkopen of een kandidaat of sollicitant teleur moet stellen.'

Als je nu terugkijkt naar je eerste werkdag, wat zou je jezelf dan als advies geven?

Mijn eerste dag als intercedente is inmiddels 1,5 jaar geleden. Als ik nu terugkijk naar mijn eerste week zie ik dat ik veel gegroeid ben en nu veel lekkerder in de functie zat dan toen. Ik weet nu snel wat kandidaten, medewerkers en klanten willen of bedoelen als ze contact zoeken en hierdoor zijn er weinig verrassingen meer voor mij. Wat ik ook echt heb geleerd de afgelopen maanden is dat het heel belangrijk is om een band op te bouwen met zowel de medewerker als de klant. Wanneer je een band opbouwt en goed weet waar beide partijen naar op zoek zijn, kun je ook echte duurzame matches maken.'

Bruuk_CCP-4387

Hoe ziet een werkdag voor jou eruit?

08:30

Mijn dag start om 08:30 uur. Na een kort praatje met mijn collega’s beginnen we met onze gezamenlijke dagstart. In dit overleg bespreken we wat er de afgelopen dagen is gebeurd en belangrijke zaken om rekening mee te houden. Samen bekijken we de agenda van de komende dagen en maken we een plan met waar nodig nieuwe meetings.

09:00

Na de dagstart pakken we onze eigen taken op. Ik begin altijd met het lezen en beantwoorden van de mails die binnen zijn gekomen. Doordat ik parttime werk heb ik vaak veel berichten waarop ik moet reageren. Vervolgens open ik mijn systeem om te bekijken welke vacatures er allemaal open staan en waar ik mij op moet focussen die dag. De vraag naar medewerkers verandert continu en ik probeer hier altijd van op de hoogte te zijn.

10:00

Na mijn voorbereidende ochtendtaken ga ik aan de slag met het bellen van kandidaten voor openstaande vacatures. Ik probeer de ochtend echt te blokken voor het bellen van kandidaten omdat het veel tijd in beslag neemt en ik het fijn vind om het in één keer achter elkaar te doen. Samen met de kandidaten bespreek ik alle openstaande vacatures en bekijken we samen welke vacatures het beste bij hem of haar past.

13:00

In de pauze ga ik vaak gezellig met mijn collega’s even een rondje lopen buiten of we eten even met z’n allen binnen. Ik vind het leuk om mijn pauze samen door te brengen omdat we een klein een hecht team zijn.

13:30

Na de pauze kijk ik hoever ik ben met het bellen van kandidaten en hoeveel druk er zit achter het vullen van bepaalde vacatures. Ook ligt het vaak aan hoeveel mogelijke afspraken ik in de middag heb of ik nog doorga met het bellen van kandidaten of niet.

15:00

In de middag plan ik mijn gesprekken in. Wanneer ik een leuke match maak die overeenkomt met de wensen en behoeften van de sollicitant en de klant plan ik een kennismakingsgesprek in bij ons op kantoor. Ik ga ook af en toe langs bij medewerkers op locatie om bijvoorbeeld functioneringsgesprekken te houden. Naast de fysieke gesprekken probeer ik ook in de middag medewerkers te bereiken bij wie ik niet langs ben geweest om te vragen hoe het met ze is en of ze het nog naar hun zin hebben op hun werkplek.

17:00

Ik eindig de dag met het maken van een to-do lijstje voor de volgende dag zodat ik zeker weet dat ik de volgende dag nog op de hoogte ben van alle belangrijke zaken en de dag goed kan beginnen.