Werken als backoffice medewerker

‘Ik vind het fijn om net een stapje meer te zetten zodat ik de medewerkers het gevoel kan geven dat ze geen nummer zijn.’

Als kind droomde ze ervan om stewardess te worden, maar dat is er helaas nooit van gekomen. Ze maakte haar school af en ging aan de slag op een administratiekantoor, vervolgens ging ze werken bij de bank voor meer dan 28 jaar. Een collega van haar had contact met Keesjan en tipte haar om ook contact met hem te zoeken. In augustus 2020 kwam Sjaan bij Bruuk in dienst en inmiddels is dit al meer dan drie jaar geleden. Ze heeft in haar tijd bij Bruuk veel geleerd en zit helemaal op haar plek.

Ik ben Sjaan, 58 jaar en nu iets meer dan drie jaar werkzaam bij Bruuk. Ik ben getrouwd en heb twee kinderen. Ik heb ook een hele leuke kleindochter van drie. Ik hou ervan om sportief bezig te zijn en ook een sportieve uitdaging ligt mij wel. Uiteraard passen lekker eten en zonnige vakanties ook wel in mijn straatje. Augustus 2020 begon ik bij Bruuk en in deze drie jaar dat ik hier ben heb ik veel geleerd en Bruuk zien groeien. Ik zit op mijn plek hier en weet goed wat mijn verantwoordelijkheden zijn, daar ben ik blij mee.

Waar haal jij voldoening uit in je werk als intercedente?

Ik ben in mijn werk veel bezig met het helpen van anderen, zowel medewerkers als klanten. Samen met Bemnet zorg ik ervoor dat de backoffice goed op orde is. Ik vind het leukste aan mijn werk andere mensen helpen. Ik vind het fijn om net een stapje meer te zetten zodat ik de medewerkers het gevoel kan geven dat ze geen nummer zijn. Bij grotere organisaties lopen medewerkers en klanten er sneller tegenaan dat ze vergeten worden en ik wil er alles aan doen om te laten zien dat Bruuk voor persoonlijk contact staat.'

Als je nu terugkijkt naar je eerste werkdag, wat zou je jezelf dan als advies geven?

Voor mij is mijn eerste week als backoffice medewerker alweer drie jaar geleden. Ik had toen al veel ervaring met administratieve taken maar toch is elk werk en elk systeem weer anders. Als ik terugkijk naar mijn eerste week als backoffice medewerker, zou ik mezelf het advies geven dat je jezelf de tijd moet geven en gunnen om alles te leren en dat het dan wel goed komt. Ik had aan het begin soms moeite met het werken met verschillende systemen en inmiddels heb ik deze helemaal onder de knie.’

Bruuk_CCP-3661

Hoe ziet een werkdag voor jou eruit?

08:30

Ik begin de dag altijd met een theetje. Samen met Bemnet bespreken we de planning van de dag. Sommige zaken kosten veel tijd en het is dan ook een illusie om te denken dat je alles in slechts één dag afkrijgt. Hierom bepalen we aan het begin van de dag wat prioriteit heeft en eerst gedaan moet worden en ook wat later aan bod kan komen.

09:00

Na de bespreking kijken we naar de whatsapp en mail inboxen. We handelen deze berichten eerst af voordat we aan de voorrangstaken beginnen. We doen dit omdat we altijd bereikbaar willen zijn voor onze medewerkers en klanten en daarom onze berichten goed bij willen houden.

12:00

Als alle berichten weggewerkt zijn, de ene dag zijn we hier langer mee bezig dan de andere dag, pakken we de zaken op die voorrang hebben. Dit is bijvoorbeeld contracten maken, uren verzamelen, loon vragen of loonbeslag doorvoeren.

Op donderdag zorg ik ervoor dat de uren voor de medewerkers die wekelijks betaald krijgen verzameld zijn en klaarstaan, zodat Bemnet ze kan verwerken op de loonstrook en de facturen van de klanten.

13:00

In mijn pauze lunch ik gezellig met mijn collega’s en maken we af en toe een rondje buiten. Ik vind het heerlijk om dan even een rondje te lopen en een frisse neus te halen als ik de hele dag binnen heb gezeten.

13:30

Na mijn pauze ga ik door met waar ik was gebleven. De hele dag krijgen we berichten via whatsapp of worden we gebeld en ook hier ben ik veel mee bezig. Je moet continu kunnen schakelen in je werk en dat kan soms wel lastig zijn. Gelukkig hebben klanten en medewerkers hier geduld voor en leggen ze hun vragen altijd goed uit.

17:00

Om vijf uur zit mijn dag er weer op en sluit ik mijn computer weer af. Ik maak een lijstje met wat ik niet af heb gekregen en begin de volgende dag weer opnieuw met mijn werkzaamheden.