BLOG | 4 tips voor een nóg betere klantbeleving
Hoe ervaren jullie klanten jullie dienstverlening? Voelen ze zich welkom? Bij Bruuk zijn we elke dag bezig met gastvrijheid en klantbeleving. Voor onszelf, de ondernemers met wie we werken en de medewerkers. Daarom delen wij onze tips voor een nóg betere klantbeleving met jou!
1. Gebruik de zin ‘Ik kan je daarmee helpen’.
Het woord ‘ik’ is kort, maar heeft grote impact. Als een klant iets vraagt, antwoord dan met: ‘Ik kan je daarmee helpen’. Hiermee laat je zien dat je moeite gaat doen om de klant te geven wat hij/zij wil.
2. Nieuwe klant? Zorg voor een persoonlijk welkom!
Geef nieuwe klanten direct het gevoel dat ze welkom zijn. Hang de jas op, geef een rondleiding, bied iets te drinken aan. Deze klant kiest voor jou! Laat zien dat je daar blij mee bent.
3. Maak een checklist.
Zorg samen met je team voor een checklist met nuttige informatie voor de klant. En zorg dat het hele team hiervan op de hoogte is. Bijvoorbeeld: waar kopen jullie producten in, wanneer vinden kortingsacties plaats, waar kunnen klanten parkeren. Klanten stellen dit soort eerlijke info heel erg op prijs.
4. Zeg nooit nooit!
Het lijkt zo simpel, maar deze ‘fout’ wordt veel gemaakt. Zeg nóóit direct ‘nee’ tegen een klant, dit is dodelijk voor de loyaliteit. Met nee neem je als bedrijf direct afscheid van deze – terugkerende – klant. Probeer altijd met een creatieve oplossing te komen om toch ‘ja’ te kunnen zeggen.
Wil je meer tips over gastvrijheid en klantbeleving? Volg dan onze Chief Host Officer Balou op LinkedIn 😊