‘Wat ik het mooie vind is dat jullie nu al het voorwerk doen en iemand pas echt aanbevelen aan ons wanneer jullie denken dat deze persoon echt bij Royal Matic past.’

Ron van Riet, Royal Matic

Royal Matic is ontstaan in 1965 met het ontwerpen en maken van espressomachines. Ongeveer 30 jaar geleden begonnen zij met het maatwerk van keukens in de fastfoodindustrie, inmiddels is een mooie samenwerking ontstaan met onder andere de twee landelijke pizzaketens; Domino’s en New York Pizza. Royal Matic ontwerpt de keukens en doet al het maatwerk voor deze twee grote pizzaketens. Terwijl Bruuk zich bezighoudt met het zoeken van juist personeel en het op orde houden van de belangrijke HR-zaken, staan ondertussen de servicemonteurs van Royal Matic dag en nacht klaar om bij een storing de pizzaovens te repareren.

Wij zitten al meer dan 30 jaar hier op het Forepark. We kwamen terecht bij Bruuk doordat we ergens tegenaan liepen waar heel veel ondernemers tegenaan lopen, namelijk het zoeken van nieuwe medewerkers. We organiseerden een pizza dag, om geld in te zamelen voor een goed doel. We bakten 600 pizza’s en zamelden geld in dat we later naar Turkije opstuurden, omdat daar een aardbeving was geweest. Verschillende ondernemers van het Forepark kwamen langs, onder andere Keesjan. Op deze manier kwamen we in contact met elkaar en inmiddels verzorgt Bruuk onze HR-zaken en de werving en selectie van nieuwe medewerkers.

HR-dienstverlening ontzorgt mij

Een aantal weken geleden heb ik samen met Keesjan besloten om het HR-traject in te stappen, nadat Bruuk al een tijd uitzendwerk voor Royal Matic leverde. Het HR-traject betekent dat Bruuk voor ons als HR-dienstverlener werkt waardoor wij ontzorgd worden. Bruuk is de hele dag bezig met HR-zaken en voor mij is het slechts een bijzaak, ik laat dit werk ook liever over aan een specialist die ervoor gestudeerd heeft en daarom heb ik ervoor gekozen. Het scheelt mij tijd, maar ook zorgen omdat ik niet van alles rondom HR-zaken en veranderingen op de hoogte kan blijven.

De juiste vragen aan sollicitanten

Bruuk zorgt ervoor dat wij het juiste personeel in dienst krijgen. Wanneer ik zelf bezig was met het zoeken van nieuwe medewerkers, keek ik vaak naar de emotionele argumenten van een sollicitant. Ik vergat vaak dat er veel meer dingen meespelen die interessant zijn om na te vragen tijdens een sollicitatiegesprek, zoals het werkverleden of wat een sollicitant bij Royal Matic brengt. Er is een bepaalde interviewtechniek nodig om te ontdekken of de sollicitant bij Royal Matic past. Wat ik het mooie vind is dat jullie nu al het voorwerk doen met de gesprekken en pas iemand aanbevelen aan ons wanneer jullie denken dat deze persoon echt bij Royal Matic past.

Voordelen aan Bruuk

Mijn ervaring is dat de persoon die Bruuk uitkiest ook echt goed bij ons past. Dit blijkt uit dat de huidige medewerker via Bruuk nog steeds bij ons werkzaam is en wij ook tevreden zijn met het werk dat zij levert. Een ander voordeel voor ons is dat we allebei hier op het Forepark zitten en dus dicht bij elkaar liggen. Ook is Bruuk niet een heel groot bureau, dat betekent dat de lijntjes kort zijn en als ik een vraag stel krijg ik hier al snel reactie op.